piątek, 5 sierpnia 2016

Jak dbać o cerę mieszaną i tłustą?

Pod poprzednim postem [klik] wiele osób pisało, że mają cerę tłustą lub mieszaną także przychodzę do Was dzisiaj z postem o pielęgnacji tych właśnie cer :)


Cera mieszana
Przy oczyszczaniu trzeba zachować ostrożność, ponieważ ma ona cechy dwóch cer. Przetłuszcza się w strefie T - czyli na czole, nosie i brodzie, a skóra na policzkach bywa sucha.
- - -
Jeśli niedługo po umyciu twarzy Twoje czoło, nos i broda zaczynają się świecić możesz nasączyć wacik tonikiem matującym i przetrzeć te partie twarzy. Raz w tygodniu użyj peelingu na całej buzi, a drugim razem tylko na czoło, nos i brodę.
- - -
Używaj lekkich kosmetyków, o konsystencji sorbetu lub emulsji. Zbyt tłuste kremy przyczyniają się do nieestetycznego błyszczenia się twarzy, a nawet do powstania wyprysków. W strefie T możesz używać kremów o właściwościach matujących.


Cera tłusta
Do demakijażu używaj odpowiedniego żelu lub pianki przy użyciu wody. W produktach do cery tłustej w składzie szukaj wyciągu z ogórka, ponieważ zapobiega błyszczeniu się i usuwa nadmiar sebum. Możesz używać toników antybakteryjnych i matujących. Przy oczyszczaniu twarzy unikaj mydła, preparatów z alkoholem (mogą wysuszać) i mleczek (mogą pozostawić tłustą warstwę).
- - -
Najlepszym peelingiem dla osób z tłustą cerą będzie taki, który zawiera kwas salicynowy i ma działanie antybakteryjne. Nie używaj go więcej niż raz dziennie.
- - -
Raz w miesiącu zrób sobie parówkę - czyli wrzuć trzy torebki herbaty rumiankowej do naczynia, w którym znajdują się 2 litry zagotowanej wody. Zanim zaczniesz parówkę odstaw naczynie na bok by trochę ostygło. Zarzuć na głowę ręcznik tak, żeby przykrywał także naczynie, nachyl się i postaraj się wytrzymać 10 minut.
- - -
Nawet osoby z tłustą cerą powinny używać kremu nawilżającego. Wybieraj lekkie kremy matujące, które zawierają glicerynę.


Mam nadzieję, że post Wam się przydał :) Chcecie poradnik do innych cer?
Snap: wercia2oo2 | Instagram: weronikafirlej

36 komentarzy:

  1. Ja na szczęscie nie mam tego problemu z cerą ale polecę mojej przyjaiółce bo ostatnio narzekała na swoją cerę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja w sumie nie wiem jaki mam typ cery. Chyba poczytam o tym w internecie, nie mniej jednak Twój wpis okaże się pomocny dla innych.

    OdpowiedzUsuń
  3. Trochę nie moje klimaty, ale teraz już wiem, czym się powinnam zainteresować w kolejnych dniach :D Wydaje mi się, że mam bardziej cerę mieszaną, ale zazwyczaj po kąpieli jestem bez okularów, więc mało widzę ;)
    Pozdrawiam serdecznie,
    Tysiąc Żyć Czytelnika

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne rady! Ja mam cerę tłustą i o niektórych rzeczach słyszałam, ale nie wiedziałam, że napar z rumianku może pomagać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja niestety jestem posiadaczką cery tłustej,ale nie wiedziałam,że raz w tygodniu powinnam robić parówkę ,fajnie przydatne wskazówki wymieniłaś :)
    zapraszam do siebie -> KLIK :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy post :)
    Bardzo mi się przydał, ponieważ mam cerę mieszaną.
    Obserwujemy?;) Daj znać u mnie
    girl-with-passion.blogspot.com
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mam tłustą cerę :( No cóż. Przydatny post :)

    natalianowotna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również mam cerę tłustą i próbowałam wiele specyfików ale raz działają raz nie, ogólnie bardzo dużo zależy od sposobu odżywiania się :) ale naprawdę przydatne rady :)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja niestety mam skórę niezwykle suchą, czego naprawdę nienawidzę. Szczególnie na twarzy :/

    Pozdrawiam. ;)
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W poprzednim poście pisałam jak dbać o skórę suchą :)

      Usuń
  10. W sumie o tej "parówce" nie słyszałam, chyba spróbuję, bo mam tłustą cerę :(
    ❤ blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja mam cerę suchą, ale wiem jak o nią dbać.
    Post na pewno przyda się komuś:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Na pewno skorzystam. Ostatnio moja cera stałą się okropnie tłusta.
    Bardzo pożyteczny post :)

    OdpowiedzUsuń
  13. świetne rady, mam cerę tłustą i nie wiedziałam że wyciąg z ogórka może mi pomóc :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja mam skórę mieszaną i czasami mnie irytuje i już nie wiem czego używać ;D Bardzo fajny i pomocny post!

    http://dalenadaily.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Hm, czyli wynika z tego, że dotychczas, źle dbałam o swoją skórę. Zastosuję sie do twoich rad! Pozdrawiam ! - Kaczor

    OdpowiedzUsuń
  16. Mimo, że jestem chłopakiem to raz na jakiś czas odwiedzę dwa blogi "kosmetyczne" i czytałem już na obu z nich podobny post, ale było na nich o wiele mniej wytłumaczone a więc plus dla Ciebie haha :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę napisanie tego postu zajęło, więc cieszę się, że jet tu coś czego nie znalazłeś na innych blogach :D

      Usuń
  17. Na pewno zastosuje sie twoich rad. Widać, ze pisanie tego posta zajęło ci sporo czasu! Ale post bardzo przydatny. Obserwuje

    OdpowiedzUsuń
  18. super rady mam cere tłustą i mieszaną i napewno wypróbuje twoich rad :D https://sowadominika.blogspot.com/2016/09/010916.html

    OdpowiedzUsuń
  19. bardzo przydatna notka, napewno jeszcze tu zajrzę;) www.alienowyblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Przydatny i widać, że dopracowany psot :)
    **************************************************************************
    W WOLNEJ CHWILI ZAPRASZAM DO MNIE NA NOWY POST :)

    DREAMSSTATION- KLIK
    Mogłabym poprosić o 5 klików? Byłabym bardzo wdzięczna za pomoc :)

    1. KLIK
    2. KLIK
    3. KLIK
    4. KLIK
    5. KLIK

    OdpowiedzUsuń
  21. Sama mam tłustą cerę, więc te porady bardzo mi się przydadzą. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Porady bardzo mi się przydadzą :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Genialny post ja mam również meiszaną skróre i n ei umiem prawidłowo o nia dbac bo szybko moge ja przetluscic jak i wysuszyć.
    pozdrawiam, Lu :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny post!
    Napewno porady bardzo mi się przydadzą :)
    Pozdrawiam
    loufly.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetne rady!
    Ja jednak muszę sprawdzić poprzedni post bo mam bardziej sucha cerę ^-^
    Pozdrawiam
    Love-styl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja mam strasznie tłustą cerę i strasznie ciężko dobrać mi kosmetyki, ale cały czas testuję i sprawdzam także mam kilka swoich "sprawdzonych" :)

    OdpowiedzUsuń
  27. I am loving the post so much! Have a nice weekend:)

    irenethayer.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Używam tych kosmetyków i... Naprawdę widac różnicę. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  29. Trafiłam na post, który na prawdę mi się przyda... dziękuję :D

    OdpowiedzUsuń