piątek, 25 listopada 2016

Harry Potter i Przeklete Dziecko - recenzja

Dawno nie było recenzji żadnej książki także wracam do Was z recenzją, można powiedzieć, nie byle jakiej książki. Jak pewnie wiele z Was wie 22 października odbyła się premiera ósmej części przygód młodego czarodzieja - cóż teraz już nie młodego, w końcu jest teraz urzędnikiem w Ministerstwie Magii, mężem oraz ojcem trójki dzieci.


Autor:J.K. Rowling, Jack Thorne, John Tiffany    
Wydawnictwo:Media Rodzina                 
Rok wydania:2016                     
Liczba stron:368                   



Opis wydawcy:

Ósma historia. Dziewiętnaście lat później.
Harry Potter nigdy nie miał łatwego życia, a tym bardziej teraz, gdy jest przepracowanym urzędnikiem Ministerstwa Magii, mężem oraz ojcem trójki dzieci w wieku szkolnym. Podczas gdy Harry zmaga się z natrętnie powracającymi widmami przeszłości, jego najmłodszy syn Albus musi zmierzyć się z rodzinnym dziedzictwem, które nigdy nie było jego własnym wyborem. Gdy przyszłość zaczyna złowróżbnie przypominać przeszłość, ojciec i syn muszą stawić czoło niewygodnej prawdzie: że ciemność nadchodzi czasem z zupełnie niespodziewanej strony.

Moja opinia:

Przeczytałam ją w zaledwie dwa dni, gdyby nie nauka i obowiązki domowe przeczytałabym ją o wiele szybciej. W wolnym czasie usiadłam z kubkiem gorącej kawy i zabrałam się do lektury.
Pierwsza rzecz, która mnie zachwyciła to opracowanie graficzne. Od dłuższego czasu wiedziałam jak będzie wyglądała okładka, ale mimo to zrobiła na mnie wrażenie.
Jest to wydanie scenariusza, więc czytało mi się mniej wygodnie niż zwykłą książkę. Nie raz gubiłam się kto mówi dana kwestie, ponieważ po pewnym czasie nie zwracałam tak dużej uwagi na napisy, która postać teraz mówi. Nie było też z byt wiele opisów czego mi brakowało.
Od pierwszych chwil bardzo polubiłam Scorpiusa - syna Draco. Do gustu nie przypadła mi postać Rona oraz Harry czasami mnie irytował swoimi wypowiedziami.
Co do fabuły wyobrażałam ją sobie inaczej, ale bardziej spodobała mi się to co przeczytałam.
Pamiętacie zmieniacz czasu Hermiony? Jeśli nie to przypomnicie go sobie czytając ósmą część :) Zabawa czasem prawie nigdy nie kończy się dobrze. Mimo, że Albus miał dobre zamiary to jednak nie był najlepszy pomysł. Koniec końców wszystko się dobrze kończy, no może poza szlabanem i zakazem wyjazdu do Hogsmeade.
Po przeczytaniu tej części mam ochotę ponownie przeczytać całą serię. "Harry Potter i Przeklęte Dziecko" przywołało wspomnienia z reszty części przygód Chłopca, Który Przeżył. Jednak uważam, że bez tej części by się obeszło. Nie jest ona dla mnie niezbędna do przeczytania.

A WAM PODOBAŁA SIĘ NOWA CZĘŚĆ HARRY'EGO POTTERA?

27 komentarzy:

  1. Nigdy nie sięgnęłam po tę książkę, nie lubię tego gatunku. Wolę lekkie i przyjemne książki. Jednak twoja recenzja jest bardzo ciekawa.
    Odwdzięczam się za każdy szczery komentarz oraz stałą obserwację.
    Pozdrawiam,annnathalie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa recenzja :) Bardzo chętnie bym tą książkę przeczytała ;) Obserwuje http://sabrooowska96.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  3. Zacznę od tego, że masz bardzo fajny wystrój bloga. Ten fiolet i kamienie dodają uroku. A teraz do rzeczy. Nie cierpię tego całego szumu wokół nowej części HP, która, nie dość, że różni się formą pisania to jeszcze autorem! Samego Pottera też niezbyt lubię, nie podchodzą mi tak popularne serie. Jednak nie wiem czy przeczytam tę książkę, może kiedyś, kiedy cały szał minie.
    Pozdrawiam // Książki w Piekle ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. O jejku znowu Harry :p Nie mamy nic do tych książek, czy filmów, ale tak dużo teraz tego :) Chyba najbardziej denerwują nas nasze koleżanki, które ostatnio właśnie o mało co nie przekonały wychowawczyni żebyśmy na mikołajki pojechali całą klasą na do kina na HP :/ Jakoś nie lubimy fantasy ^^ Ale kochana świetnie piszesz :) Twój blog wydaje się taki poukładany i dokładny, takie lubimy! :) A co do wyglądu to o matko jak tu ślicznie! *0* Czujemy się jak w fioletowej krainie lodu :D Super! Buziaki ;* Obserwujemy <3

    OdpowiedzUsuń
  5. To ja przeczytałam ją w 4 dni ;) Na mnie również wrażenie zrobiła szata graficzna. Mi akurat nie brakowało opisów :)
    Zostaje na dłużej, obserwuje :)

    https://life-patuu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie się bardzo podobało, przeczytałam jednym tchem, ale mogę być nie obiektywna bo ja po prostu uwielbiam HP :)
    Zapraszam!
    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<
    Odwdzięczam się za obserwację :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nie jestem fanką Harry'ego Pottera, dlatego nie przeczytam tej książki, ale podoba mi się Twój sposób pisania :) Zaobserwowałam i będę częściej wpadać ksiazkidobrejakczekolada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Również mam zamiar przeczytać, ale pewnie dopiero za jakiś czas ;)

    Pozdrawiam cieplutko! :)
    http://angelikabien.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Zbytnio nie przepadam za książkami tego typu, aczkolwiek może skuszę się na przeczytanie :)
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. I want so much read this book *-* I love Harry Potter!
    Great blog! I'm following you! Follow back? ***
    http://omundodajesse.blogspot.pt

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja osobiście nie przepadam za Harrym, ale jadąc autobusem, siedząc w szkole etc. widziałam, że nowa część zdobyła dużo zwolenników :) Może kiedyś się zdecyduję przeczytać, jak na razie królują u mnie romanse :P

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    http://livetourevel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie czytałam Harrego Pottera - nie moje klimaty, ale okładka książki fajnie się prezentuje :)
    nataliapfotografia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam Harrego od lat, mogłabym każda część czytać po sto razy, a filmy oglądać dzien w dzień :) jestem w trakcie czytania Przeklętego Dziecka :) świetna recenzja!

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeśli chodzi o Harrego Pottera, to zdecydowanie wolę filmy...
    Ale kto wie, może kiedyś przeczytam całą serię :)
    Bardzo fajna recenzja!

    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  15. muszę ją w końcu przeczytać :)
    wpadnij do mnie :*
    http://martienna.blogspot.com/2016/11/my-hair-secrets-part-2.html

    OdpowiedzUsuń
  16. mam ją już od dłuższego czasu w domu i ciągle zbieram się do przeczytania jej

    OdpowiedzUsuń
  17. Osobiście uważam, że książka jest bardzo słabych lotów. Gdzie we wcześniejszych częściach się zaczytywałam to ta ani trochę mi się nie spodobała.
    http://www.viofashion.pl/

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie miałam okazji czytać. Jednak z opini innych mogę stwierdzić, że jest takie średnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. u mnie na blogu także recenzją przeklętego dziecka :) ale się złożyło haha.
    dla mnie to nie jest jednak 8 część hp tylko jakby dodatek, w dodatku sama książka nie została napisana przez JKR jednak przyjemnie ją się czytało!


    little-jay999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja czytając tego Pottera byłam niesamowicie zawiedziona. Zdecydowanie nie poziom Rowling
    http://www.viofashion.pl/

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie jestem fanką Harry'ego za to nowa książka bardzo mi się podoba i czekam tylko na kieszonkowe, aby kupić ją. :)

    http://amlodzinska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Mnie się bardzo podobała. Rzeczywiście- jak zauważasz, przywodzi wspomnienia. Ja niestety nie mam odpowiedniej ilości czasu na odświeżenie sobie poprzednich części, lecz trzymam kciuki za ciebie! :)
    Pozdrawiam serdecznie!
    tysiac-zyc-czytelnika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Z tego co wiem to jest to dramat.
    Oznacza to, że z wielką chęcią bym po to sięgnął.
    Może w końcu byłby to dobry moment na poznanie świata HP.
    Co do postu, bardzo ciekawie napisany :)
    Pozdrawiam :D
    http://recenzumkomiksiarza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Osobiście jestem wielką fanką Harrego ale ta książka nie była na takim poziomie jak poprzednie.
    Podoba mi się twoja recenzja. Obserwuje i zapraszam http://znak-interpunkcyjny.blogspot.co.at/

    OdpowiedzUsuń
  25. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  26. Chociaż dawno przeczytałam tą część HP to po przeczytaniu twojej recenzji mam ochotę zrobić to ponownie
    PS super blog masz wielki talent mam nadzieję że ciągle będziesz go rozwijać

    OdpowiedzUsuń